• Online strategie Online strategie
  • Customer journey Customer journey
  • Online marketing Online marketing
  • Design Design
  • Content & SEO Content & SEO
  • Webdevelopment Webdevelopment
  • Oplevering Oplevering
  • Analyseren Analyseren
  • Optimaliseren Optimaliseren

Content & SEO

 

Wil jij met content en SEO meer conversie halen uit je website? Door relevante en goed geschreven content hebben we al meerdere malen tientallen procenten winst geboekt op de conversie van marketing en website. Wil je weten hoe we dat doen? Hieronder geven we je 3 basisprincipe waar we elke tekst mee starten!

Hoe schrijf je goede content voor je doelgroep?

De eerste stap begint bij het kennen van je doelgroep en concreet hebben welke vragen er leven en wat je wilt communiceren. Dit is een essentieel startpunt voor je daadwerkelijk een letter hebt geschreven. Daarnaast is het belangrijk om te achterhalen wat je meerwaarde is volgens je doelgroep.

Wat zijn de meest effectieve SEO tips?

Om SEO effectief in te zetten, is het belangrijk dat je in eerste instantie relevantie biedt. Google ranking wordt gebaseerd op relevantie van content. De eerste zoekresultaten zijn altijd websites die relevantie bieden. Dit wordt onder andere gemeten door de deelbaarheid van de content (hoe vaker een pagina wordt gedeeld of naar wordt verwezen, hoe relevanter), tijd op de pagina en aantal website bezoeken.  Daarom is de eerste tip:

  • Bied relevante content aan op je website

    Relevantie kun je op een aantal manieren bieden. De eerste manier is door content te creëren die relevant blijft (zogenaamde evergreen content). De content is nu interessant, maar ook nog over 3 maanden of twee jaar. Hierbij kun je denken aan tips of een stappenplan. Een tweede manier is door op actuele gebeurtenissen in te springen en hierover te schrijven. Een derde manier is bijvoorbeeld inzetten op een niche en laten zien dat je hierin autoriteit bent.

Als je content hebt geschreven en gepubliceerd, wil je natuurlijk dat dit je doelgroep bereikt. Een bezoeker zal niet snel vanuit zichzelf zomaar op je website komen, daarom is het belangrijk om content te delen.

  • Deel content via social media, nieuwsbrief of een ander platform

    Door gericht content te delen, bereik je je doelgroep op de meest effectieve manier. Leads of bestaande klanten kun je via een bijvoorbeeld een nieuwsbrief op de hoogte houden van ontwikkelingen. Je doelgroep kun je bijvoorbeeld via social media bereiken. Voordeel hierbij is dat je in kunt spelen op interesses. Als iemand geïnteresseerd is in de content die je aanbiedt en hij klikt, biedt je ook gelijk relevantie.

Natuurlijk wil je ook graag gevonden worden via Google. Daar gaat de laatste tip ook over:

Gebruik longtail zoekwoorden

Door longtail zoekwoorden te gebruiken (dit zijn meerdere zoekwoorden of zelfs zinnen) heb je als groot voordeel dat het eenvoudiger is om te scoren op vindbaarheid dan bij een enkel zoekwoord. Ook bied je hiermee meer relevantie en dit leidt tot meer conversie. Daarnaast is dit het gebruik van longtail zoekwoorden het natuurlijke zoekgedrag van veel mensen: 70% van de zoekopdrachten in Google bestaat uit meerdere woorden.

Wil je beter gevonden worden met SEO optimalisatie?

We schrijven graag SEO geoptimaliseerde teksten voor je die bij je passen en waardoor jij beter vindbaar bent via Google!

Top