• Online strategie Online strategie
  • Customer journey Customer journey
  • Online marketing Online marketing
  • Design Design
  • Content & SEO Content & SEO
  • Webdevelopment Webdevelopment
  • Oplevering Oplevering
  • Analyseren Analyseren
  • Optimaliseren Optimaliseren

Online marketing

Wij zijn overtuigd van de kracht en effectiviteit van de Inbound Marketing strategie. De sterke online marketing strategie die we voor je ontwikkelen, heeft een grote impact op je online zichtbaarheid, realisatie van nieuwe klanten en het koesteren van bestaande klanten.

Inbound Marketing methode

De Inbound Marketing methode maakt heel duidelijk een scheiding tussen de verschillende fases waar een (potentiële) klant zich in kan bevinden.  Ieder onderdeel binnen de digitale marketing is erop gericht een persoon van de ene fase naar de andere te brengen. Inbound marketing is dus veel breder dan alleen een website.

Verschillende fases van de bezoeker in Inbound Marketing

De Inbound Marketing methode deelt bezoekers in verschillende fases in:

  • Vreemdeling: Persoon is nog niet bekend met je bedrijf. Doel is om van deze persoon een bezoeker van de website te maken (attract). Dit kan onder andere door social media, blogs, adwords en SEO goed in te zetten.
  • Bezoeker: Als het is gelukt om van een vreemdeling een bezoeker te maken, is je doel om van de bezoeker een lead te maken (convert). Je wilt dus graag gegevens van de bezoeker achter halen. De beste manier om dit te bereiken is eerst iets weggegeven voor je iets vraagt. Vervolgens kun je bijvoorbeeld landingspagina's, nieuwsbrieven, call-to-actions of social campaings inzetten.
  • Leads: het doel bij een lead is overgaan tot verkoop (close). Dit kun je bijvoorbeeld bereiken via e-mailmarketing, social media en een goed CRM.
  • Klanten: als een lead bijvoorbeeld een bestelling heeft geplaatst, is hij klant. Het is belangrijk om je klanten tevreden te houden en zo enthousiast dat hij een promoter wordt (delight). Dit kun je doen door hoogwaardige content te bieden, social monitoring of bijvoorbeeld een survey.
  • Promoter: een klant heeft iets over je bedrijf gedeeld en is nu promoter geworden. Hierdoor bereik je nieuwe vreemdeling en ga je dus opnieuw het proces in.

Hoe ziet een goede Inbound Marketing strategie eruit?

Om een goede Inbound Marketing strategie te ontwikkelen, kijken we altijd goed naar welke marketing tools we kunnen inzetten. Zo bereiken we je doelgroep(en) en doelen op de beste manier. Aan welke marketing tools kun je dan denken?

  • SEO

    SEO op een goede manier inzetten is ontzettend belangrijk. Het inzetten van SEO heeft vooral op langere termijn resultaat, omdat het vaak even duurt voordat alles goed geïndexeerd wordt door Google. Hoe zet je SEO in? Door relevantie te bieden, content te delen en longtail zoekwoorden te gebruiken.

  • Blog

    Een blog is een goed middel om in te zetten bij online marketing. Het helpt bij SEO en het aantrekken van bezoekers. Voor de bezoekers op je website komen, is het belangrijk om bekendheid te geven aan het blogbericht zodat je ook via Google goed gevonden wordt. Bij het schrijven een goed blogbericht zijn de drie principes die bij SEO zijn genoemd belangrijk: relevantie bieden, content delen en longtail zoekwoorden gebruiken.

  • Social media

    Social media kun je goed inzetten om je doelgroep te bereiken door bijvoorbeeld blogberichten te delen en te optimaliseren per social media. Wij adviseren je graag welk social media platform je het beste per doelgroep kunt inzetten. LinkedIn is bijvoorbeeld over het algemeen beter in te zetten bij een zakelijke doelgroep, terwijl Facebook bij consumenten effectiever is.

  • Adwords

    Adwords is een middel dat ingezet kan worden om mensen te bereiken op onderwerpen waar je met SEO nog niet zo goed op scoort of als je snel resultaat wilt bereiken bij bijvoorbeeld een actuele gebeurtenis of ontwikkeling.

  • Marketing automation (mautic)

    Marketing automation is een interessante combinatie tussen marketing en een CRM. Leads worden automatisch benaderd en ‘warm gehouden’ zodra er contact gegevens zijn. Hierbij kun je zelf de tijdsinterval instellen en interessante content selecteren die naar deze leads wordt gestuurd. Wij maken gebruik van Mautic. Dit is open source software die ingezet kan worden voor onder andere social media, contact management, e-mailmarketing en campagnes.

 

Optimaliseer je Online conversie

We ontwikkelen graag een ijzersterke online marketing strategie voor je waarmee jij je bezoekers beter bereikt en je conversie optimaliseert!

Top